Friday 13 April 2012

the chumils =D

Alya,Afiq n Iffah...
     jangan nakal-nakal.auntie dah rindu dah ny ...<3

 
mastercheff junior yg chute (>_<)
haha.. tak leh blah la anak buah auntie nih.. =) 
iffah yg chubby (0o)
hee,macam2..may all of u become anak yang soleh n solehah keyh. hurm, talking about anak yang solehah,it reminds me about sumtng.tau tak betapa besarnya pahala menjadi anak yang solehah!
Dalam sebuah hadis diceritakan, Rasulullah SAW bersabda: Dari Abdullah bin Amr, ia berkata: seorang lelaki datang kepada Rasulullah, lalu berkata: "Wahai Rasulullah, aku datang untuk berjihad bersama baginda kerana aku ingin mencari redha Allah dan hari akhirat. Tetapi aku datang kesini dengan meninggalkan ibu bapaku dalam keadaan menangis". Lalu sabda baginda: "Pulanglah kepada mereka. Jadikanlah mereka tertawa seperti tadi engkau jadikan mereka menangis". (Riwayat Ibnu Majah) ..subhanallah,betapa Rasulullah meninggikan darjat ibu dan bapa kita.. so always be a gud son n daughter start from today!
Ingatlah,
“Reda Allah bergantung pada reda dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.” (Hadis riwayat al-Hakim)

“Beribadahlah kalian kepada Allah dan janganlah mempersekutukan-Nya dengan sesuatupun. Dan berbuat baiklah kepada kedua orang tua … .” (An Nisa’ : 36)
Insyallah,marilah kita semua berusaha untuk menjadi anak yang solehah kerana itu harta paling berharga bagi ibu dan bapa ~ <3
seeking n trying 0o ~peringatan buat saya dan kamu

1 comment: